بلوک لیکا و دستگاه بلوک زن لیکا

بلوک لیکا و دستگاه بلوک زن لیکا

دستگاه تولید بلوک لیکا

بلوک لیکا یا بلوک سبک مخلوطی از دانه های سبک با سیمان و آب است. به منظور حفظ سبکی بلوک، ریزدانه طبیعی از بتن حذف می شود تا بلوک حاصل دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک داشته باشد. به همین دلیل تولید دستگاه‌های بلوک زن لیکا رواج بسیاری پیدا کرده است.

در صنعت ساختمان و عمران، بلوک لیکا از اهمیت زیادی برخوردار است و دلیل آن مزیت‌هایی است که این بلوک برای این صنعت دارد. برای تولید این نوع بلوک از دستگاه تولید بلوک لیکا استفاده می‌شود. دستگاه‌های ساخت بلوک لیکا در شرکت پارسیان با بهترین کیفیت و مقاومت بالا ساخته می‌شوند و قابلیت تولید انواع بلوک در ابعاد مختلف را دارا هستند. خط تولید بلوک لیکای پارسیان ماشین سازان تبریز متنوع بوده و کارشناسان این شرکت متناسب با شرایط، نیاز و درخواست مشتری دستگاه و خدمات لازم را برای آن‌ها معرفی کرده و ارائه می‌دهند. برخی از دستگاه‌های بلوک زن پارسیان مانند:

بلوک زن هیدرولیک (متحرک) KAD1500

دستگاه تولید بلوک‌، جدول و فلاور باکس KAD1400

دستگاه تولید بلوک و جدول متحرک KAD1300

دستگاه بلوک زن و جدول زن هیدرولیک متحرک KAD1100

دستگاه بلوک زن و جدول زن هیدرولیک (متحرک) KAD1000

لیکا چیست؟

لیکا از نوعی خاک رس به دست می‌آید که در کوره‌های داغ با حرارت بالا به منبسط شده و دانه‌های لیکا را تشکیل می‌دهند. این کوره‌ها می‌چرخند و در دانه‌های لیکا را که به پوکه‌های صنعتی نیز معروف‌اند را می‌سازند. این پوکه‌های صنعتی لیکا، شکل کروی دارند و بسیار سبک هستند.

داخل این دانه‌ها دارای بافت سلولی و سیاه رنگ بوده که دلیل آن بالا رفتن ناگهانی دمای کوره است که مواد رس را تا مرز ذوب شدن می‌برد. رویه دانه‌های لیکا دارای بافتی زبر و قهوه‌ای رنگ است .

بعد از ایجاد دانه‌های لیکا، عمل غربال صورت می‌گیرد و با در نظر گرفتن اندازه سبکدانه‌ها به سه دسته‌ی: درشت، متوسط، ریز و مختلط تقسیم می‌شوند.  از لیکا در ساخت بلوک لیکا و ملات لیکا برای مصارف ساختمانی، عمرانی و راه‌سازی استفاده می‌شود.

بلوک لیکا چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

با ترکیب معینی از سیمان و آب و لیکا بلوک لیکا بدست می‌آید و از دیگر ترکیبات آن شن وماسه است. دلیل محبوبیت این بلوک لیکا در این صنعت مقاومت بالا و سبک بودن آن است. دلیل کم بودن وزن بلوک لیکا نسبت به بلوک‌های سیمانی نیمه سبک، بافت سلولی مانند لیکا است که تخلخل بالایی را ایجاد می‌کند. استحکام بالای این نوع بلوک به دلیل وجود شن و سیمان ازمزیت‌های دیگر آن است. برخی از ویژگی‌های مثبت بلوک لیکا عبارتنداز:

  • کم بودن وزن کلی بلوک لیکا
  • عایق سرما و گرما
  • عایق صوتی مناسب
  • مقاوم در برابر آتش
  • دوام و پایداری شیمیایی

انواع بلوک لیکا

بلوک لیکا در سه نوع ترمو بلوک، بلوک سبز و بلوک سوپرساند تولید می شود که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم.

۱- ترمو بلوک لیکا یا بلوک ترمو

به منظور افزایش مقاومت حرارتی این نوع از بلوک‌ها، از بلوک لیکا استفاده می‌شود که به دلیل داشتن سه لایه بتن سبکدانه و دو لایه میانی هوا دارای ضریب انتقال حرارتی بوده و باعث افزایش مقاومت صوتی می‌شود. همچنین الزامات مبحث 19 ام مقررات ملی ساختمان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

۲-بلوک سبز لیکا

بلوک سبز دارای ۸ لایه بتن سبک لیکا و ۷ لایه میانی هوا بوده و دارای ضریب انتقال حرارت ۰٫۴۵ w/m2c است. همچنین دارای مقاومت صوتی حدود ۵۴ دسی بل است و می توان به عنوان عایق سازی صوتی مکان هایی با سیستم صوتی خاص استفاده نمود.

کاربرد این بلوک، برای ساختمان هایی با مصرف انرژی نزدیک به صفر(Passive House) ، هتل های پنج ستاره، سینماها، سالن های اجرای موسیقی ، مراکز تجاری و…

۳-بلوک سوپرساند لیکا

این نوع بلوک، بهترین عایق صوتی در ساختمان است. عایق کاری به وسیله افزودن لایه های عایق به دیوارها بسیار پر هزینه و همراه با مشکلات اجرایی است؛ اما استفاده از بلوک سوپرساند لیکا در دیوارها با حداقل وزن و حداکثر عایق صوتی بهینه تر است.

خرید و قیمت دستگاه ساخت بلوک لیکا

تجربه، تخصص و مشتری مداری شرکت پارسیان باعث شده تا مشتریان از سراسر ایران و جهان برای خرید دستگاه‎‌های تولید بلوک لیکا اقدام کنند. قیمت دستگاه‌های این شرکت با توجه به امکانات و کارایی که دارند متفاوت است. از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه‌های پارسیان می‌توان به مواردی از قبیل:

  • قطعات مصرفی
  • لودر دار و سیلو دار بودن
  • وزن خود دستگاه
  • دانش فنی استفاده شده روی دستگاه
  • تکنولوژی ساخت و تجربه سازنده که با عمر دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

اشاره کرد.

برای استعلام قیمت و خرید دستگاه تولید بلوک لیکا مورد نظر می‌توانید با واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

"الزامی" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .