خرید دستگاه بلوک زن دست دوم

خرید دستگاه بلوک زن دست دوم

دستگاه بلوک زن دست دوم، دستگاهی است که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و به دلایل مختلف جهت فروش دوباره به بازار عرضه می‌شود.

امروزه دستگاه‌های بلوک زن، رواج بسیاری یافته است چرا که مهم ترین دستگاه برای تولید محصولات بتنی است. هنگام خرید هر نوع دستگاهی، بزرگترین چالشی که پیش روی شماست قیمت آن است و تمام تلاش خود را می‌کنید تا با کمترین سرمایه، بهترین دستگاه را خریداری نمایید. اینجاست که به فکر تهیه دستگاه بلوک زن دست دوم می افتید. اما آیا همه زوایا و عواقب خرید یک دستگاه کارکرده را سنجیده‌اید؟

شاید دستگاه‌های دست دوم ارزانتر از دستگاه‌ بلوک زنی صفر باشند؛ اما آیا هزینه نگهداری و تعمیرات یک دستگاه کارکرده برای شما به‌صرفه‌تر از خرید دستگاه نو خواهد بود؟ اگر بحث درمورد دستگاه‌های کارکرده باشد قضیه فرق دارد؛ زیرا هنگامی که یک مشکل اساسی رخ دهد، شما قادر به حل کردن مشکل نخواهید بود. در این صورت شما به یک متخصص برای تشخیص مشکل نیاز دارید که حتی ممکن است، به تعویض یک قطعه با نسخه اصلی آن منجر شود.

خرید دستگاه بلوک زنی دست دوم

معایب دستگاه بلوک زن دست دوم

  • شرایط نگهداری نامعلوم:

چون شما نمی‌‌دانید قبلا آن دستگاه در چه شرایطی نگهداری و استفاده شده است، ممکن است صدمات جبران ناپذیر مالی و جانی ایجاد شود، پس بهتر است سراغ دستگاه نو بروید.

  • قطعات فرسوده:

شانه‌های دستگاه بلوک زن هنگام کار، با قالب درگیر است و این اتفاق باعث فرسودگی بدنه و قطعات دستگاه خواهد شد و در نتیجه محصولات تولیدی کیفیت پایینی خواهند داشت. فناوری های جدید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و عمر طولانی خواهند داشت.

  • فناوی قدیم

نداشتن استانداردهای روز دنیا در دستگاه‌های قدیمی.

  • بدون گارانتی:

دستگاه‌های دست دوم، بدون گارانتی بوده و اگر بعدا به مشکل بخورید امکان دریافت خدمات پس از فروش نخواهید داشت.

  • عدم سفارشی سازی:

دستگاه دست دوم، احتمالا در گذشته بر اساس خواسته کارفرمای دیگری، طراحی و ساخته شده باشد. در صورتی که نیازمند تغییری در این نوع دستگاه باشید، این امکان برای شما مقدور نباشد و نتوانید به طور کامل، دستگاه‌ را شخصی سازی کنید. شاید تغییراتی که شما در نظر دارید، به منظور سوددهی بیشتر در تجارتتان باشد؛ اما دستگاه کارکرده‌ای که خریده‌اید، قابلیت و ظرفیت آن تغییرات را نداشته باشد.

خرید دستگاه بلوک زن دست دوم

اگر به فکر خرید دستگاه بلوک زن و جدول زن دست دوم برای تولید جدول، بلوک و سنگفرش هستید، مطالعه موارد زیر ضروری هست

امروزه دلیل عمده ای که مشتریان را وادار به خرید دستگاه کارکرده می‌کند تفاوت قیمت بین دستگاه کارکرده و نو است. چند دلیل ساده که با رعایت آن می‌توان دستگاه با کیفیت و مناسب تهیه کرد:

  1. اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که چرا فروشنده از آن استفاده نمی‌کند و برای فروش گذاشته است ؟ که خود احتمالا چند دلیل داشته باشد و دلیل اصلی آن نایاب بودن قطعه در دستگاه های وارداتی است. دستگاهای وارداتی که نیاز به تعمیر پیدا می‌کند به دلیل کمبود قطعات کنار گذاشته می‌شوند .
  2.  دستگاهی که از ساخت آن سال‌ها می‌گذرد و استهلاک زیادی داشته به هیچ عنوان یارای رقابت با دستگاه های به روز را ندارد.
  3.  با گذر زمان عمر مفید دستگاه نیز کم می‌شود و نیاز تدریجی به تعمیر دارد که خود شامل هزینه های اضافی و نیروی انسانی می شود.
  4. بعضی از قسمت های دستگاه از لحاظ فنی دچارنقص می‌شود، مثل تابلو برق که با گذشت زمان، پوشش سیم های برق معیوب شده و شیارهایی به وجود می آید و ممکن است سانحه ای پیش آید.
  5.  گاه بعلت عدم آگاهی خریدار , یک دستگاه کار کرده در ایران که بسیار از آن کار کشیده شده است با نام کارکرده اروپا به خریداران فروخته می‌شود طبیعی است که در چنین حالتی خریدار آن متضرر و کاملاٌ نا راضی خواهند بود.
  6.  از نظر عملکرد و بازدهی دستگاه، اگر بتوان با دستگاهی ۱۰۰۰ بلوک تهیه کرد در دستگاه های دست دوم این مقدار کاهش قابل توجهی پیدا می کند.
  7. در دستگاه‌های دست دوم، احتمال دستکاری دستگاه توسط نیروهای غیر متخصص بیشتر است که موجب نقص فنی درآینده می‌شود.
  8. مهم ترین قسمت خدمات پس از فروش یک دستگاه است که برای دستگاهای کارکرده و دست دوم هیچ خدماتی ارائه نمیشود .
  9. خریداران دستگاه های کارکرده معمولا اطلاعات کمی دارند و نمی توانند نسبت به ایرادات واقعی دستگاه اطمینان خاطر داشته باشند. دستگاهی که مشکل فنی دارد ولی ظاهری تمیز و سالم دارد ممکن است با توضیحات فروشنده خریداری کند و بعد دچار دردسر شود .

شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز، امیدوار است هر تصمیمی که در زمینه سرمایه گذاری در حوزه ماشین آلات بتنی انجام می‌دهید موجب سود و برکت شما شود.